wist je dat.... deel 1

9 juli 2012 - Banyuwangi, Indonesië

men in indonesie links rijdt?

de tandarts gratis is?

indonesie zo groot als europa is?

het zwart ziet van de scooters op de weg en iedereen kris kras door mekaar rijdt?

je geen voorschrift hoeft voor geneesmiddelen?

het gengbare geloof moslim is, maar dikwijls vermengd met oude en streekgebonden rituelen?

de gemiddelde snelheid over land maximum 30 kph is?

een slechte weg eigenlijk geen weg maar een hindernissenparcours is?

de treinen steeds te laat rijden? ik mijn verhalen niet nalees op schrijf- of typfouten (nu ben ik je voor he frits:-))

dat je ondanks deet van 50% nog steeds levend wordt opgegeten door de muggen?

kraters naar zwavel stinken?

1. Peggy:
    9 juli 2012
    hey Marco, als ik je reisverhaal van Bromo lees heb ik eerder de indruk dat je op een andere planeet geweest bent!!
    Ja dit is zen hé! Hoe magisch sommige oorden op de wereld toch kunnen zijn! Tijd om even bij stil te staan en meer leren te genieten....

De zwaveldamp van de kraters kunnen wel verstikkend zijn denk ik maar de gids zal wel geweten hebben vanwaar de wind kwam zodat jullie zoveel mogelijk die dampen konden ontlopen.

Ik ben echt benieuwd om je foto's....zal dan wel conjé moeten nemen om alles te bekijken.
    Ik volg je route wel op google 'afbeeldingen' zodat ik me toch ietwat een beeld kan vormen van waar jullie uithangen en een klein beetje (met grote verbeelding) mee reis!

Nog veel plezier xxxxxxxxxxxxxxxx
  2. Tokie:
    10 juli 2012
    Joe d'jos!!!! Na een kleine tussenpauze zijn we back in business (tinternet ging hie ook ni!)... En we hebben hier ook zeer slechte ontvangst... Straf wel die vulkanen! Soooo yealous!!!! Aan den andere kant... Hie ist ook ni slecht zenne. Grellig huis en 34 graden!!! Meer moet da ni zijn.... Heb jij gebeld? Zat toen met de little peukerd op de scootermans denk ik... Over meehangen in de bocht weet ik ondertussen alles!!! Hihi... Amuseer jullie nog en tot HORENS!!! Greetz van de grote peukerd en ni vergeten de groenten aan de Nancies te doen hè .... Xxx
  3. Marco Bonafini:
    14 juli 2012
    Haai tokie

Snorry voor de late reply, maar tis hier tussen de soep en de patatten te doen :-) .

Zijn jullie al terug ondertussen? Het zal wel fantastisch geweest zijn daar aan de voet van de ventoux! Ik wou dat ik mijne velo hier ook had, want hier zijn bangelijk schoon klimmetjes, alleen zou de temperatuur wel wat roet in het eten kunnen gooien.

Anywho, ik probeerde jullie idd te bellen, zowel jou als de peuk, maar het lukt niet zo goed. Ik probeer het later zeker nog eens.

Big kiss en grtzzzz aan the real djos!

M