dag 11 - banyuwangi

10 juli 2012 - Banyuwangi, Indonesië

vandaag deden we helemaal niks! baluran national park stond op het programma maar het is er niet van gekomen en we luierden dus de ganse dag aan het zwembad. ik ging smorgens 45 minuten lopen langs de oost-javaanse kust bij opkomende zon, met bali op de achtergrond, heeeerlijk. een frisse duik in het zwembad verloste me van de stramheid in de benen, het lopen was alweer even geleden... ik mis 'mijne vlo' ;-).

de sfeer in het hotel nodigt uit tot luieren en we gaven ons over. aperitiefje smiddags, hapje eten, slaapje doen, en savonds terug hetzelfde. er valt wel niet veel te beleven wanneer de nacht valt, dus we liggen snel in ons bedje.

morgen vertrekken we de ferry naar bali, een oversteek van om en bij de 45 minuten. onze driver komt ons oppikken en zal ons naar pemuteran rijden. we boekten een kamer bij reefseen, een duikresort waar we een snorkeltrip boekten rond het eiland menjangan, één van de mooiste duik- en snorkelspots van bali. wordt vervolgd...

1. Peggy:
    11 juli 2012
    Hallo Marco!
    Wat jullie allemaal beleven is wel de max!!!
    Je verhalen zijn prachtig en die ....wist je dat?....tips zijn echt heel tof om te weten (want dat wisten wij dus allemaal niet hier in onze belgique wat er dar gebeurd).
    Weet je waar ik nu echt jaloers om ben (o.a.)? jullie snorkeltrip in Bali. Amaai!! dat moet wat zijn...Voorzichtig en vergeet de raad niet die ik je meegaf...nooit alleen snorkelen!
    Als jullie naar de Gili eilanden gaan mogen jullie je kaarsjes niet vergeten hé! -:) en als je naar het Gili Meno eiland moesten gaan zou je daar zeker moeten gaan snorkelen en alvast tss de schildpadden...echt tof die beestjes...wel héél goed opletten voor de stroming van het water want zonder dat je het goed beseft ben je kilometers meegesleurd! en dan die vlijmscherpe riffen!!!
    Hopelijk ontvang je nu mijn mail alvorens te snorkelen...

Geniet ervan!
    Kussie!!!!
    P.S. Pech dat jullie die Witwanggibbons niet zagen...en hier in huis lopen er steeds 2 rond!!!!!!!!!!!!!!!!!! tenandere ik moet je de groetjes doen van hen!!!!!!!!!!!!!!!
  2. Marco Bonafini:
    14 juli 2012
    Dag peeteke

Bedankt voor de snorkeltips he, ze kwamen goed van pas gisteren! Het was echt fantastisch, ik hoop er nog een paar te kunnen doen op de gili's en misschien in lombok. De reis begint af en toe wel zwaar te wegen, steeds inpakken en verderreizen, ik weet niet hoe sommige mensen zo maanden en maanden op een stuk kunnen blijven doorgaan. Maar ja, die zullen het waarschijnlijk wel wat rustiger aan doen.

Tot schrijfs he peet, ik probeer je deze week nog eens te Belle. Dikke zoen aan jou, onze kim, den Joe, ons bom, ons mam, den bas, ons lady en iedereen die ik vergeten ben! Mis jullie!!!!!