dag 12 - 13 pemuteran

11 juli 2012 - Pemuteran, Indonesië

we vertrokken op dag 12 uit ons resort om half elf en namen de ferry van ketapang (java) naar gilimanuk (bali). het duurde slechts een dik half uur voor we voet aan de grond zetten in bali. de overtocht ging erg rustig .

we moesten een uurtje wachten op onze nieuwe driver, kadec, want hij had een ceremonie voor zijn dochterje die exact 1 maand en zeven dagen oud was die dag. dit is traditie volgens het hindoeïsme en hij pikte ons dan ook op in traditionele kledij, super!

op een klein uurtje waren we in pemuteran, war we een kamer hadden geboekt in het diveresort 'reef seen'. ze zijn er bewust bezig met het milieu, wat een beetje in contrast staat met java. ze zijn 'tuiniers vanhet koraalrif', duiden op do's en don't's en verzamelen zeeschildpadeieren op het strand zodat de beestjes een betere kans maken in 'the great wide open'. de schildpadjes zitten in reservoirs op het domein en je kan ze bekijken en voederen.

het resort ligt vlak tegen het strand en de koraalriffen en ik waag een eerste duikom het rif te ontdekken. de onderwater fauna en flora is fantastich, en dit is nog maar het begin. morgen gaan we naar menjangan island, één van de mooiste duik- en snorkelspots van bali, ben eens benieuwd. voor de rest doen we vandaag niet veel meer, we relaxen wat aan het strand en eten een hapje.

het strand en de koraalriffen

1. Katrien:
    13 juli 2012
    Zo jaloers!!! Hier koud en regen :-(
  2. Marco Bonafini:
    14 juli 2012
    Hey djoski

Alles kits mate? Zijt gelle al terug in den belgique dan? Goei verlof gehad? Da zal wel hé in zo een ferme 'maison'.

Grtzzzzzz