dag 16 - ubud

14 juli 2012 - Ubud, Indonesië

we vertekken rond negen uur in lovina, alweer de bergkam over richting ubud, tussenstop gunug batur. batur barsstte laatst uit in de jaren 60 en is dus erg rustig. de klim ernaartoe is er eentje van om en bij de 40 km, en niet van de poes. waar is mijne velo wanneer ik hem nodig heb :-)? de natuur van bali onderweg naar de top is heel divers en verandert voortdurend van jungle naar alpijnse begroeiing. jammer genoeg is de top gehuld in mist en zien we niet veel van het fabelachtige landschap. we bezoeken wel de tempel op de top waar onze aangesmeerde sarong vanop java van pas komt. maar rara, dit is natuurlijk niet genoeg, en er wordt mij een hoofdtooisel en een extra sjaal aangesmeerd. laat de briefjes maar rollen, ik begin me zo stilletjesaan een melkkoe te voelen, of een vette duif op een tak. kijk daar, een toerist, laat ons hem wat geld uit zijn zak kloppen. gelukkig is het niet zo overal, maar niemad lijkt te beseffen dat ze toeristen op deze manier eerder afschrikken dan aantrekken. later vragen ze zich af waarom we wegblijven....

anywho, de tempel is erg mooi maar redelijk verlaten, de ceremonies zijn voorbij. we zetten onze afdaling naar ubud in en stoppen bij tampak siring, een tempel- en baadcomplex waar we hindoes een ritueel bad zien nemen. het begint te regenen wanneer we in ubud aankomen, we zoeken ons hotel op. ik ga voor een massage en de juffrouw spaart me niet, amaai mijn botten. morgen een nieuwe dag ubd.

1. ^francine:
    15 juli 2012
    Dag Marco en vriendin,

Ik lees het alle dagen, dat is wel de moeite, hier is het koud, regen en triestig weer, geniet er verder van, dat gaat ge niet alle jaren meemaken, daaaaag!!!!!

Francine en honden!!!
  2. Tokie:
    15 juli 2012
    Hey d'jos, kei fijn hè man... is gaan duiken!!! Zou ik op Bali ook wel eens willen doen... Geen foto's genomen onder water?? Ni vergeten van tussendoor is te rusten hè... pinkes drinken, zwemmeke doen... die voetjes omhoog... Hier aan de voet van de Ventoux ist maar stillekes... Ostokie hee heure vlo nog ni van dichtbij gezien.... hihi... Beetje tamme duvel uitgehangen! Goe weer hè... Thuis ist maar triestig hoor ik, dus moet ik hie wa kleur pakken hè... Schien dat ik opt eind van de week nog wel eens uit mijn pijp kom en toch probeer dieje bult op te fietsen... ( wie weet geraak ik wel boven?!) Allez moat... Groetjes aan de Nancy en amuseert elle nog hè... Ps : kraampjes met prullaria !!! JEEEEEEJ!!! Like!