dag 5 - yogja

4 juli 2012 - Yogyakarta, Indonesië

vandaag erg lazy geweest, zoals het hoort na 4 dagen intensief travelen.

we bezochten het kraton, het paleis van de sultan in het centrum van yogja. het waterkasteel en de vredesbrug stonden ook op het programma, maar het zwembad heeft het van ze gewonnen, zaaaaalig. van het centrum naar het hotel huurden we een 'becak', of een fietsrikshaw. onze bestuurder was minstens 80 en had duidelijk een bril nodig. onze ride werd erg avontuurlijk, want hij reed danig verkeerd waardoor we gans yogja hebben gezien en zeven van onze negen levens hebben verspeeld. bwa, nog 2 over dus :-).

straks om 2u vannacht nemen we de nachttrein naar malang waar ons avontuur verdergaat.

grtjssssssss

ps:  super dat jullie ons volgen mensen, het geeft ons moed! kisessssss

1. Martine:
    Die nachttrein!?!
    Misschien weer een leven verspeeld morgenvroeg !
    Anders is't misschien stilaan tijd om een plaatselijke beschermheer/-vrouw op te zoeken. Kwestie van wat extra leventjes achter de hand te hebben. In ieder goed play station spel kan je immers ergens extra leventjes verdienen.

Veel plezier
  2. Ramon:
    4 juli 2012
    Malang! Mooie stad, veel tempels en natuurparken. Staat ook bekend om de voetmassages dus misschien wel ff nodig na veel reizen!Staat Bromo ook op het programma?
    Groet,
    Ramon
  3. Els Pitschon:
    4 juli 2012
    Hé Marco, zie dat jullie het daar prachtig hebben.
    Heb van de week bezoek gekregen van Lady, extra gestreeld natuurlijk nu jij er niet bent.

Groetjesssssss Els
  4. Peggy:
    5 juli 2012
    De reisblogger heeft dan toch zen werk goed gedaan want we hebben nu enkele foto's ontvangen van jullie bezoek in Prambanan.
    Mooi!
    Verder ziet het er allemaal prachtig uit ondanks jullie vermoeidheid!
    Je reisverhalen zijn zo mooi omschreven dat we het gevoel hebben dat we een tikkeltje meereizen....Pfff.........maar niets is minder waar.....Pffff.......en wij maar werken -:)
    Hopelijk ging je etappe iets vlotter met die nachttrein dan met die 80 jarige sukkel met zijn becak (fiets)!
    Dikke kus en wees voorzichtig!
    Tof dat je met Kim belde!
    Peet x
  5. Marco Bonafini:
    6 juli 2012
    Hoi Ramon
    Vandaag verkennen we Malang, morgen noordwaarts richting kust en de streek onderweg wat verkennen. En dan idd richting bromo. Na bromo oostwaarts richting ijeng en baluran national park en nog wat andere kleine bezienswaardigheden. Ben jij ook in de buurt soms?
    Grtjs
  6. Ramon:
    6 juli 2012
    Hallo Marco,

Helaas ben ik weer een maandje terug in Nederland. Bromo & Malang ben ik ook geweest, Ijeng helaas nog niet maar dat komt de volgende reis wel. En na Java Bali, Lombok of ?
    Groet, Ramon