dag 6 - malang

5 juli 2012 - Malang, Indonesië

vannacht namen we de trein van yogja naar malang. bij aankomst in het station van yogja werden we naar spoor 3 geleid. geen borden, geen schermen en enkel info in het indonesisch over de luidsprekers. toch nog maar even gechekt bij de verantwoordelijke of drie het juiste spoor was, en dat bleek. de trein komt aan, we stappen op en vragen voor de zekerheid de treinbegeleider of het de juiste was, want er zaten mensen op onze plaatsen. ja hoor, we kregen andere plaatsen en maakten ons klaar om te slapen... even dan, want de volgende begeleider vertelde ons doodleuk dat we op de verkeerde trein zaten, richtingsurabaya GRMBL!!!!! kijk, dit is nu typisch indonesisch :-)

we moesten er dus in het volgende station af waar we moesten wachten op de volgende trein. je kan je voorstellen dat we er niet zo gerust meer in waren. onze trein had dus blijkbaar bijna twee uur vertraging en het was dus half vijf eer we onze reis goed en wel konden aanvatten. op de trein werden passagiers rond zes gewekt met een kungfufilm, dus goed slapen was er niet meer bij. gelukkig hadden we het de vorige dag al een beetje in de smiezen en hebben we in malamg een mooi hotel geboekt met zwembad waar yours truly nu zijn verhaal aan het typen is, sant

1. Peggy:
    5 juli 2012
    Djiezes!! Geduld is blijkbaar de boodschap voor het vervoer in Indonesië !
    Maar af en toe een beetje luxe en een duik in een zwembad geeft alweer energie voor de volgende tocht!

Heb gegoogled op Malang....ziet er weer prachtig uit en blijkbaar lekker food!!!!

Tot hoors xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  2. Ramon:
    5 juli 2012
    Ja dat is idd typisch Indonesisch, het beste kun je het altijd even vragen aan wat passagiers voordat je de trein instapt, conducteur lag waarschijnlijk nog half te slapen.:-) Maargoed zulke dingen horen nou eenmaal bij een niet georganiseerde reis door Indonesie.
    Groet
    Ramon