dag 8 - tosari

7 juli 2012 - Bromo, Indonesië

haai allemaal

we hebben enkele dagen in de brousse gezeten en de bergen gezeten en hadden geen internetconnectie, vandaar het weinige nieuws. we zijn voor het ogenblik in banyuwanyi aan de kust in het oosten van java, waar we even uitblazen en genieten van wat luxe na 2 dagen spartaans trekken ons hotel is heeeeerlijk, sorry thuisblijvers :-))))))

maar bon, terug naar malang. we kregen van onze vorige driver de gegevens van 'den john' (echt waar), een driver in malang waar we dus smorgens naartoe gingen om te onderhandelen over een driedaagse rit dwars door java. we willen absoluut bromo en ijeng zien. na wat onderhandelen en toegeven over de prijs kunnen we starten met onze nieuwe driver, sonny (den john rijdt zelf niet).

om bromo te zien vertrekken we dadelijk richting tosari' enkele kilometer van mount bromo. tosari ligt op 2400 meter hoogte en is weinig meer dan een samenraapsel van enkel straten. de sfeer is er echter super, er hangt een spirituele vibe over de ganse caldera, en de mensen zijn er supervriendelijk. we logeren bij een mevrouw thuis, miss yeti genaamd. den john regelde dit voor ons, want bromo zat nokvol voor het weekend en we vonden nergens nog een kamer. de voorzieningen zijn primair, maar de huiselijke warmte maakt alles goed. miss yeti bereidt ons een eenvoedige maar smakelijke maaltijd en we gaaan rond negen uur slapen. jaja, negen uur, want om drie uur loopt de wekker af voor de zonsopgang aan de rand van de krater.

onderweg naart tosari bezochten we een kleine maar erg mooie tempel en een theeplantage. we namen een gids en wandelden door de 700 hectare grote plantage waar het erg rustig was en scholen op bezinning komen. we mochten de fabriek in en kwamen te weten hoe dat zakje nu eigenlijk in onze tas terecht komt, heel leerijk allemaal.

morgen wordt een van de grootste dagen van onze trip. bromo wordt beschreven als een magische plaats en geloof me, dat is het ook. doeeeeeei x

1. Katrien:
    9 juli 2012
    Joep Marco,

Ik heb juist een half bericht van u gekregen. Laat men fantasie werken bij de rest van de sms pakt :-)
    Hoe is dat ondertss met dieje tand? Werkt de medicatie wat?
    Java lijkt me idd wel de moeite en staat toch ook wel op mijn lijstje van ooit eens te doen!
    Jullie krijgen echt zo'n mooie dingen te zien. Soms even googlen en dan worden we jaloers van al wat we hier op dat rot scherm te zien krijgen.
    Ik heb dan gisteren onze "grote" achtergelaten en onze Mitchell (little white vespa) is mee naar tzuiden.
    Hou jullie goed en mss tot het volgende reisverhaal!
  2. Marco Bonafini:
    9 juli 2012
    Hey djoss :-)
    Ja het lukt niet zo goe met het lulijzer. Dan weer wel verbinding, dan weer niks, pfffff. Ja ja, den tand is voorlopig onder control. Have fun ginder he mate, klinkt mooi allemaal. Ik probeer sebiet nog es te bellen.
    Grtzzzzzzz