dag 7 - malang

6 juli 2012 - Malang, Indonesië

onze ronde in malang zit erop, er is niet zo superveel te zien. we bezochten de vogelmarkt waar mijn dierenhart een beetje brak. al die beestjes bijeen gepropt in veel te kleine kooien. en niet alleen vogeltjes, maar ook gecko's, reuzevleermuizen, aapjes en puppies. bij de puppies werd het te veel, mensen kunnen soms toch zo gruwelijk hard zijn voor de beestjes. één puppietjes was vastgebonden aan een brug, misschien enkele weken oud. het beefde op zijn pootjes en wist niet waar kijken. het touw was zo kort dat het niet links of rechts kon... mijn hart brak, het was best verder te gaan. een minder leuke kant van indo dus, maar het hoort erbij :-(. als ik wist waar ermee heen kocht ik het vrij, maar wat lost dat op?

daarna bezochten we het mooiste echt koloniale hotel van malang, met een verzameling historische stukken om u tegen te zeggen. er waren vazen van de mingdynastie, indonesische poppen, beeldjes van 1200VC, meubels uit de VOC-tijd en nog veel meer. de eigenaar is een verwoed verzamelaar en kan zijn mannetje staan tegenover menig museum. een  ware verdoken schat in één van de mooiste en meest speciale hotels die ik ooit al gezien heb. de sfeer was er magisch mysterieus en je voelde de aanwezigheid van de geschiedenis.

ondertussen

1. Tokie:
    6 juli 2012
    Joe d'jos... Een heel hoopje avontuur precies ginder! Straf de gij daar naar 'den tantist' durft gaan zenne!!! Hihi... Welle hebben er just onzen eersten dag Alpe d'Huez opzitten en nog geen geschaafde knietjes!!! Al had de little italian onze little peukie deze morgen al een klein beetje in de steek gelaten... Morgen grote dag... Zal iets anders zijn met zoveel volk op den berg!!!! Amuseer jullie nog en verzorg die tandjes hè... Groetjes aan de Nancies en groetjes van ons Katrien xxx
  2. Marco Bonafini:
    Heeeey tokie
    Wenst hem veel succes he, komt zeker goe:-)
    Ik probeer jullie morgen eens een keertje te bellen, k?
    Heb hier lokaal kaartje gekocht en België bellen valt van hieruit goed mee.
    grtzzzzzzz
  3. Tokie:
    6 juli 2012
    Allraaidi d'jos!!! I'll be waiting....
  4. Ria:
    7 juli 2012
    Hey Marco, de Lukas is precies veel commerciëler geworden op 2 j. tijd. Wij zijn daar toen 5 d. mee op stap geweest tegen een spotprijs. Helemaal geen winkels aangedaan en geen dure restaurants. Goede goedkope hotelletjes gevonden en fantastische natuur gezien. Nu ja , kan je het hem kwalijk nemen ?
    Indonesië is echt het grote avontuur hé, toeristisch is daar weinig uitgebouwd als je daar op je ééntje rondtrekt. Vergeet niet naar de zwaveldragers van Yjen te gaan.Die beelden staan nog altijd in mijn geheugen gegrifd. Dan kom je met veel plezier achteraf terug werken.Zeker wat fruit en cola meenemen voor de dragers. Veel plezier daar nog en geniet van het 'back to basic'
  5. Tokie:
    7 juli 2012
    Marco's, hed tjie ni gebeld naar ons today? Wij dieje gsm maar nen hele dag in de hand! :-( zelfs op die collekes. En dan nog erger, geen reisverhaal vandaag als wij int hotel aankwamen???!!! Mss moeten wij is overschakelen op Nancy hare blog ;-) wa denkte daar van... Btw Tokie en ik(kleine peukie) hebben vandaag prijzen gereden hé, over de meet Jongh!

Dikke zoen en tot morgen met een reisverhaal pakt!

Doei doei
    BAM! Van ons