yogjakarta en dieng - dag 3

2 juli 2012 - Jogjakarta, Indonesië

vandaag om 4 u eruit, terwijl we ons bed pas om 12 u gezien hadden, ouch! we gaan naar borobodur en willen de massa voor zijn. lucas, onze driver, neemt enkel binnenwegen en toont ons de 'countryside' van java, fantastisch. palmtrees, rijstvelden en ongerepte natuur. we stoppen ook even bij een lokale markt waar we warm onthaald worden en idereen ons aankijkt alsof we groen zijn, fantastische foto's genomen. dan verder naar borobodur. boedhistische tempel gebouwd in de 8 e eeuw in zeven verdiepingen. unesco werelderfgoed en erg mooi gerestaureerd. ik vond prambanan mooier, maar 'les goûts et les couleurs...'. wat ons meer en meer verbaasd is dat bijna iedereen met ons op de foto wil, overal waar we komen: 'can we take picture pleas?' en echt allemaal supervriendelijk. ze hebben nog bijna nooit een westerling gezien en als ze er eentje zien moet die op  gevoelige plaat, met groot jolijt :-). borobodur was erg mooi, maar het platteland onderweg van boro naar dieng is ongewoon mooi. ik probeer dadelijk wat foto's te uploaden, heb ook enkel filmpjes. we zijn in totaal wel een uurtje of vier onderweg geweest, want dieng ligt in centraal java, op 2100 meter hoogte. het is een vulkanisch plateau met heel wat vulkanische activiteit en mooie tempels, hierover in volgend verhaal meer. bij aankomst was het er erg fris, en 's avonds moesten we onze fleece en windstopper aan. volgens lucas kan het 's nachts soms vriesen ;-). overnachtmogelijkheden zijn er spartaans, en het duurde er dan ook redelijk lang eer we iets hadden gevonden waar we durfden slapen, en dan nog... nu is het dus echt begonnen! 's avonds nog wat pinten gepakt met een poolse meid,, en ergens gegeten war de hond zijn neus zou voor ophalen.niet voor het eten, dat was best ok, maar de hygiëne liet te wensen over.

1. Katrien:
    klinkt super allemaal!
    ben echt benieuwd naar de foto's...
  2. Isabelle:
    3 juli 2012
    Klinkt allemaal heel erg mooi en avontuurlijk!
    Wel handjes wassen voor het eten he :)
  3. Pol:
    Mooi, mooi, mooi, ...
    Kan niet wachten op de foto's. :-)
  4. Peter:
    3 juli 2012
    voor ik mijn bed in kruip nog even lezen wat onze twee collega-avonturiers vandaag beleefd hebben. Moet het nog gezegd worden dat we hier in Diest rijkhalzend uitkijken naar jullie verhalen en foto's ... geniet er nog van
  5. Ramon:
    4 juli 2012
    Klinkt als een leuke en avontuurlijk reis, ben zelf ook in al die plaatsen geweest. Ben van Jogja met de scooter naar Dieng gereden, dat was eigenlijk een beetje teveel om in 1 dag te doen, maar wel genoten van de prachtige landschappen. Ik weet niet of jullie gids jullie iets verteld heeft over de Dreadlock kids village??

Er is zoveel te doen en zien in en rondom Jogja zoals Ratu Boko tempel, Suroloyo Peak, Ketep Pass, Wajang puppetshows en prachtige stranden en baaien.

Volgende bestemming word Sumatra, Komodo en Sulawesi :-)