dag 14 - pemuteran deel 1

12 juli 2012 - Pemuteran, Indonesië

eindelijk! snorkelen! hier heb ik ook wel naar uitgekeken.

we vertrekken met een kleine motorboot van op het strand, vlak voor ons verblijf. we zijn met een tiental mensen, waaronder amerikanen van NYC en san fran. de newyorkers zijn toffe mensen en we hebben een leuke babbel. de reis naar menjangan island duurt ongeveer een uurtje en we nemen plaats op het bovendek waar we een prachtig zicht hebben op de bergrug van het nationaal park bali, en ook op een drietal vulkanen in de verte. met de neus in de wind en af en toe wat opspattend water kom ik volledig tot rust. ik zie een vliegende vis 100 meter zweven in de stevige wind en denk dat het leven mooi is ....

we komen aan op de eerste duikspot en maken ons klaar voor een overload aan zintuiglijke waarnemingen.de riffen zijn groot en de diversiteit is waanzinnig hoog. ik weet niet waar eerst kijken en zie de meest kleurrijke vissen, zeesterren, krabben, garnalen en koralen. met de zwemvliezen kan ik gemakkelijk naar de bodem duiken, en van dichtbij ziet het er net nog een beetje beter uit :-).

ik ga als laatste terug aan boord, de tijd volledig uit het oog verloren... we krijgen een eenvoudige maar broodnodige maaltijdik eet voor de eerste keer in lange tijd terug varkensvlees, en het smaakt! lang leve het hindoeïsme :-)!

onze tweede duik gebeurt wat verderop, maar niet voordat iedereen een uiltje heeft gevangen.

1. Peggy:
    14 juli 2012
    Hey Tit,
    Ohhhh.....dat moet fantastisch zijn dat snorkelen en vooral in de diepzee! Je mag het nog zo mooi verwoorden maar niemand kan zich dit inbeelden wat voor moois die onderzeese wereld te bieden heeft....je moet het gezien hebben hé!
    En ja je rug is natuurlijk is verbrand...die tip was ik vergeten te zeggen om nen zonnefactor 50 met een dikke laag op je rug te smeren! Je rug blijft steeds juist op de lijn met het wateroppervlak en door de weerspiegeling van de zon heb je prijs!!! Maar zoals je zegt, dit weegt niet op tegen al dat moois dat je te zien krijgt.

Jullie reis zal zeker héél vermoeiend zijn vooral omdat jullie zoveel mogelijk willen zien de eerste 3 weken tijdens Nancy haar verblijf.
    Weet je al wat je gaat doen de volgende 3 weken???

Hier is het nog altijd van dat typisch Belgisch kak weer!!! Veel regen en soms fris!

Wij gaan enkel dagen naar de champagne, Reims, Epernay enz...
    in een B&B. Strafste is dat je champagne gaat degusteren want dit is toch een belangrijk onderdeel van de trip, maar dat je verplicht bent in Frankrijk van 2 alcoholtesters bij te hebben!!!! Strenge controle!

Voor de rest is alles ok in onze familie en met onze diertjes.
    Maar we missen u hoor!

Geniet nog optimaal van jullie avontuur en tot hoors!!!!

Dikke kus
    Peteke