yogjakarta dag 1 & 2

1 juli 2012 - Yogyakarta, Indonesië

selamat!

hallo allemaal, alvast bedankt voor jullie vele reacties op de blog, mis you all!

dag 1 was hectisch. omdat we te laat in ons hotel waren aangekomen hadden ze onze kamer doorverhuurd. althans, dat probeerde ze ons wijs te maken, want online bleken ze nog heel wat kamers over te hebben. ze waren dus lastig dat we een dag te laat waren, nochtans hadden we gemaild. en pissed dat we waren, vooral ons nancy :-))))) enfin, beetje gezocht en toch nog iets gevonden een paar honderd meter verder. en dan zijn we maar een paar pinten gaan drinken om onze pas opgedane stress te verdrinken :-).

dag 2 en onze driver ontmoet. hij gaat ons drie dagen rondrijdenn in een straal van ongeveer 100 km rond yogyakarta. fijne man, ons aangeraden door ons ria ;-). je merkt wel dat die jongens links en rechts comissie krigen, want we stopten zo een beetje overal om iets te kopen dat we nodig hadden. sarung vooreen tempel, diner in een veel te duur restaurant, een zonsondergang met inkom :-) enz... we hebben er wat betere afspraken mee gemaakt voor  volgende twee dagen.

daarnaast was deze eerste dag fantastisch. we bezochten het graf van de oude koningen van Solo en mochten deelneme, in trditionele kledij, aan de dagelijkse vereringsceremonie. we mochten mee het graf in om ons respect te betuigen war behoorlijk indrukwekkend was. daarna bezochten we een luang koffieboer. luang is de duurst koffie ter wereld en voor de meest bizarre reden ter wereld: de bonen worden opgegeten door de luang, een soort das, en daarna terug uitgescheiden. ja je leest het goed. de bonen krijgen hierdoor de meest equisite smaak en dat proef je. we dronken twee tassen van de beste koffie ter wereld

1. Peggy:
    1 juli 2012
    Tof je verhaal. Reeds mooie culturele ervaringen opgedaan!
    Ja dat die drivers comissie krijgen bij elke stop is wel zo.
    Ze willen eraan verdienen hé. Kennen ze overal dit systeem!

Straf van de Luang koffie en dat Luang - dier!

Ons bomma denkt dat u haar al willen bellen hebt maar de verbinding klikt steeds uit.
    Ik heb haar gezegd dat de verbinding moeilijk werkt.
    Toch nen dikke kus van haar!
    Ik vertel haar de verhalen van je reislogger.

Zeg mijn score van de voetbal Engeland - Italië was de nagel op de kop hé!
    Vandaag is mijn pronostiek 3 - 2 voor Italië!!!!
    Ben is benieuwd!